KAKO PREPOZNATI NIZAK NIVO TESTOSTERONA

Kako prepoznati nizak nivo testosterona
Postoji nekoliko mogućnosti da prepoznate nizak nivo testosterona. Pored laboratorijskih pretraga koje će Vam brojevno (na sasvim egzaktan način), prikazati nivo količine testosterona u organizmu, postoje i neki klinički znaci i stanja koji mogu pobuditi sumnju na nizak nivo ovog važnog hormona.
Pad energije
Osjećaj umora je zajednički učinak niske količine testosterona. Možda ćete osjećati kao da jednostavno nemate dovoljno energije na koju ste inače navikli. Ili ćete osjećati nevjerovatan umor.
Međutim, postoje i mnogi razlozi za osjećaj prekomjernog umora kao npr. anemija, nesanica, depresija ali i prirodni proces starenja. Dovoljno vremena provedeno u snu može pomoći u podizanju nivoa energije. Pokušajte spavati najmanje 7 do 8 sati svake noći.
Ipak, uputno je, ako ovo stanje povećanog i trajnijeg osjećaja umora bude i dalje izraženo, posjetite svoj liječnika.
Promjene u seksualnom životu
Pad testosterona se gotovo uobičajeno odražava na pad seksualnog nagona i pojavom erektilne disfunkcije. Ipak nizak nivo testosterona je rijetko jedini razlog za slabiju i rjeđu erekciju. Prije svega treba obratiti pažnju na bolesti srca, dijabetes, urološke probleme, utjecaj lijekova itd. Sve ovo zahtjeva liječničke konsultacije. Ako se zaista radi o niskom nivou testosterona, može se odrediti adekvatan tretman za poboljšanje Vaših tegoba.
Nepovezano razmišljanje
Nizak nivo testosterona može izazvati promjene u procesu pamćenja i nemogućnosti usresređivanja misli na određeni fokus. Možete početi zaboravljati ono što ste planirali da uradite u toku dana, ali počinju i problemi sa koncentracijom. To se događa češće ako je nivo testosterona izuzetno nizak.
Također, možete početi osjećati tugu i druge simptome depresije. Da sebi pomognete, treba poduzeti korake za ublažavanje svakodnevnog stresa. Pokušajte meditaciju, jogu, tjelovježbe ili masažnu terapiju.
Promjene raspoloženja
Nizak nivo testosterona može snižavati psihičku energiju do tačke depresije. Neki ljudi stvarno vide promjene u ličnosti. Kao da Vas ništa više nemože usrečiti, ali i ne činite ništa što bi Vas (možda) usrečilo.
Kada se nivo testosterona vrati na normalne vrijednsoti, ljudi često kažu da se ponovo osjećaju kao da su „došli sebi”!
Mišićne promjene
Pošto hormon testosteron pomaže izgradnju mišića, kako njegova koncentracija postaje sve niža, tako se smanjuje mišićna masa i snaga. I pored uobičajenih vježbi ne dobijate rezultat na mišićnoj muskulaturi koji biste (inače) očekivali od dosta napornog vježbanja.
Redovno vježbanje može povećati nivo testosterona. Osigurajte vježbanje velikih grupa mišića i za ostvarenje ovog cilja obavezno uključite i umjereno dizanje tegova.
Povećanje tjelesnih masnoća
Kod niskog nivoa testosterona, ne samo da možete izgubiti mišiće, nego možete dobiti prekomjernu težinu. Pošto se zbog manjka testosterona ne izgrađuju mišići, onda Vaše tijelo kalorije pretvatara u masti.
Zato jedite zdravu hranu. Kada počnete da gubite na težini i prekomjerno masno tkivo od dijete, možete u početku izgubiti i dio mišićne mase. Ali dijeta zdravom ishranom dovodi do smanjenja viška kilograma, a vaše tijelo u tim uslovima sintetizira više testosterona, pomoću kojeg ćete obnoviti mišićnu masu, ali bez dobijanja viška kilograma (masti).
Prorjeđivanje dlakavosti
Nizak nivo testosterona može dovesti do gubitka nekih dlaka na licu, na stidnoj regiji, na rukama i nogama. Ali, nizak nivo testosterona obično ne utječe na kosu poglavine.
Trebamo znati jednu činjenicu. Postoji direktna veza između terapije testosteronom i muškog tipa ćelavosti. Vaš liječnik će Vas upozoriti na nus pojave terapije testosteronom.
Gubitak koštane mase
Nizak nivo testosterona je povezan sa osteoporozom, bolesti koja slabi kosti. Ali postoje i mnogi drugi uzroci za nastanak osteoporoze, tako da se trebate obratiti svome liječniku.
Da bi vaše kosti bile zdrave, treba da ne pušite, i smanjite potrošnju alkohola. Također se treba uključiti redovno vježbanje, uključujući i vježbe snage.
Problemi sa spavanjem
Kada je vaš nivo testosterona nizak, možda ćete imati probleme s nesanicom i nemirom tokom noći. Da bi imali dobar san noću, potrebno je da ustalite opuštajuću rutinu prilikom priprema za spavanje. Idite u krevet i probudite se u isto vrijeme, čak i vikendima. Neka vaša spavaća soba bude tamna, tiha, a krevet udoban. Koristiti ga samo za spavanje i seks.
Problemi na poslu
Mnogi od efekata niskog nivoa testosterona – fokusiranje na probleme, pitanje raspoloženja, i druge tzv. niskoenergetske manifgestacije – mogu Vam ozbiljno ugroziti karijeru i uspjehe na poslu.
Ako se vaš život na poslu ili kod kuće dramatično promijenio nagore, odmah otiđite na kompletan medicinski pregled, koji može pomoći da pronađete uzroke ovih promjena. Test krvi će odmah pokazati da li imate nizak nivo testosterona.
Ako zaista imate nizak testosterona, zdrav način života i promjene u tom smilu su zaista važni, zajedno sa testosteronskom terapijom koju Vam predloži liječnik.

Prijatelji KECS-a

Društvene mreže

BMI kalkulator

BMI Calculator
Imperial    Metric
ft in
lbs
Powered by Easy BMI Calculator

<