Neke navike koje Vam skraćuju život?

Za mnoge, ideja o mogućnosti vječnog života je ideja u koju nikada ne prestanu vjerovati, sve do dana umiranja. Problem je što mnogi od nas imaju načine života koji podstiču kraći životni vijek, i tako zapravo neznajući smanjuju vremenski period življenja, tj. ubrzavaju trenutak smrti.  Postoje situacije i navike koje Vam skraćuju život čak iako ste prilično zdravi! Zato ćemo reći nešto o načinima kojima bi eventualno mogli produžiti dužinu svog života.

1. Živite sami

Ljudima trebaju interakcije; LJUBAV je u našim životima izrazito bitna. Ako želite otkriti šta je ljubav, izlazimo i pronalazimo je u spoljnjem svijetu. Oni koji su sebi obezbjedili laganu “stress-free” opciju,  žive zapravo sami i ograničavaju sebi sreću i uživanje koje dobijamo interakcijom sa drugima. Ovakvi nikada ne dijele ljubav i intimnost s drugom osobom, a to je je siguran način da skrate svoj (turoban) životni vijek.

2. Sjedite prečesto i predugo

Ako profesionalno radite na PC-u morate uzeti u obzir važnost stajanja i odmaranja. U jednoj studiji (objavljenoj u JAMA) procjenjeno je da su oni koji sjede više od 11.h/24.h.  pod povećanim rizikom od smrti i do 40% u okviru naredne tri godine provedene pri istim fizičkim aktivnostima! To je nešto što unaprijed trebate uzeti u obzir kao mogućnost skraćenja Vašeg životnog vijeka!

3. Nedostatak društvenog života

Svi mi trebamo nešto intime i ličnih trenutaka samoće.  Ali zanemarujući Naše prijatelje i voljene zasigurno nećemo produžiti život. Produžena samoća može imati iste negativne efekte zdravlje kao i pušenje 15 cigareta dnevno!

4. Gledanje televizije

Mnogi od nas vole provoditi sate (i sate) ispred TV-a, ponekad samo zureći u TV-e, (pre) često i neznajući šta gledaju!? Sati provedeni ispred TV-a povećavaju mogućnost nastanka dijabetesa i srčanih oboljenja. Prema NY TIMES-u, svaki sat gledanja TV nakon Vaše 25-te godine života, smanjujete životni vijek za oko 21 minuta. To je zabrinjavajući podatak, ali se što prije trebamo vratiti “stvarnom” životu preunom fizičkih aktivnosti, trčanja i drugih sportova, ako želite živjeti zdravo.

5. Uzimanje “extra” slobodnog vremena

Možda mislite da je uzimanje dužih perioda izostanaka sa posla veoma zdravo za Vaš organizam? Upravo je obratno! Vaš um će se odmarati, naravno, ali rezultati pokazuju da su prerane smrti daleko češće ako je vaše tijelo ozbiljno neaktivno (nekada i zbog stvarnih razloga, kao npr. bolesti, povrede ili sl.).

6. Pomaganje “dosadnim” ljudima

Biti uljudan član društva, koji pomaže drugim kolegama, pa čak i onim jako nerovoznim, odlična je ideja, ali kako se nositi sa stresom koji Vam oni izazivaju? Stavljanje sebe u “mlin uljudnosti” samo da sve izgleda “lijepo” može izgledati kao vrijedna žrtva, ali šta je istovremeno sa Vama? Treba ispravno procjenjivati potrebe uključivanja u ovakve stresne situacije, posebno ako se zadesite u situaciji u kojoj više nanosite štete sebi, nego što možete pomoći drugima!

7. Spavanje

Najgora stvar koju možete sebi učiniti je obrazac redovnog spavanja preko 8 sati. To je nezdrava navika za tijelo, tako da čak i ako možete spavati duže od 8 sati, ograničite spavanje na ispod 7 sati dnevno!

8. Previše vježbanja

Zadnja stvar za koju mislite da bi Vam skratila životni vijek, je  mnogo vježbanja tokom nedelje dana. Trebate otići kod doktora i posavjetovati se o fizičkim aktivnostima tokom sedmice. Potrebna je dozirana fizička aktivnost, što je dakako individualno  – samo zapamtite da naizgled biti “previše” zdrav i ostvarivati “prevelike” fizičke napore ne utiče u konačnici na dužinu Vašeg životnog vijeka.

9. Alkohol

Možda ste čuli da je umjereni ispijanje alkoholnih pića dobro za zdravlje, ali što se smatra “umjerenim”? Prema American Geriatrics Society, više od jednog pića dnevno za starijeg muškarca i pola od toga za starije žene mogu biti previše. Prekomjerna konzumacija alkohola može uzrokovati pad kognitivnih funkcija i mogu doprinijeti različitim psihofizičkim promjenama. Alkohol također ima međureakcije gotovo sa svim lijekovima. Upitajte svog doktora kolika količina alkohola – ako takva uopšte postoji – je sigurna za Vas.

10. Odrecite se ljutnje

Život je prekratak i dragocjen da bi podržavali stare (i nove)  ljutnje, koje Vas uvijek i iznova uvode u stres. Učenje kako da se opustite i oprostite može Vam produžiti život.  Možda ćete imati i manje bora od smanjenja “svakodnevnog” mrštenja. Studije pokazuju da oprost uvodi u fizičko, psihološko i duhovno blagostanje. Fizičke prednosti uključuju manji krvni pritisak, manje depresije, manje stresa i manje anksioznosti.

11. Pušenje

To svakako nije tajna.  Pušenje je loše za Vaše zdravlje. A znali ste da je duhanski dim jako loš i za Vaš izgled? Studije pokazuju da pored skraćenja života povećanjem rizik za bolesti srca i pluća, pušenje može aktivirati enzime koji utiču na smanjenje elastičnosti vaše kože. Čak i ako ste povremeni pušač, fine bore i bledilo koji nastaju od pušenja cigareta uzrokuju “stariji” izgled pušača.

12. Preskakanje voća i povrća

Stručnjaci kažu da je najbolje jesti puno šarenog voća i povrća. Istina je da kako ste stariji trebate sve manje kalorija. Trebate biti sigurni da vaši obroci često uključuju ribu sa za srcem-zdravim omega-3 masnim kiselinama, kao i puno vlakana iz žitarica.

Međutim, ako imate na etiketama hrane veću količinu trans masti, možete prilično biti sigurni da se radi o nezdravoj hrani. Nova studija predstavljena prošle godine na “American Heart Association-AHA” konferenciji,  identifikovala je još jednu potencijalnu opasnost od tih štetnih masti, koje možemo naći u pecivima, grickalicama, i raznoj drugoj upakovanoj hrani. Istraživanje povezuje veći unos trans masti sa padom memorije, barem kod muškaraca mlađih od 45. (Odnos nije bio značajan u starijih muškaraca, a istraživanje nije procijenjivalo jedinke ženskog spola).

Prijatelji KECS-a

Društvene mreže

BMI kalkulator

BMI Calculator
Imperial    Metric
ft in
lbs
Powered by Easy BMI Calculator

<